Afvallen buik mannen 🤦‍♂️

Een welvaartsziekte noemen we het wel, hoe ontkom je eraan? Meer dan 40% van de mensen in Nederland van 18 jaar en ouder heeft overgewicht. Dit is een van de grootste trends in de 21ste eeuw. Wil jij weten hoe je buik vet verliest als man zijnde? Lees deze artikel dan goed door

mam met grote buik

Hoe wordt vet opgeslagen

Iedereen slaat vet anders op. Sommige mensen krijgen het onder hun kin terwijl anderen het misschien op hun buik verzamelen. Dit komt omdat uit onderzoek dat is gepubliceerd in het European Journal of Clinical Investigation is gebleken dat vetcellen – ook bekend als adipocyten – zich anders gedragen, afhankelijk van waar ze op het lichaam worden aangetroffen. Bijvoorbeeld vetcellen in de, “Abdominale regio zijn metabolisch veel actiever dan die in de femorale (dij) regio.”
Wat dit betekent, is dat vet in je maag anders reageert dan oefenen op je benen. Een reden hiervoor is dat de gebieden op het lichaam die meer hardnekkig vet opslaan, minder bloed naar hen laten stromen. Dit betekent dat er minder vet kan vrijkomen en voor energie worden gebruikt.

Vandaar dat een dieet alleen niet voldoende is. Een idee dat werd ondersteund door wetenschappers van de afdeling Klinische Chemie in het Bispebjerg-ziekenhuis in Denemarken, die vonden: ” vetverlies gaat gepaard met een toename van de doorbloeding van het vetweefsel.” Om deze reden zal vertrouwen op de oude calorieën / calorieën-methode niet voldoende zijn als je je buik wilt verbannen. In plaats daarvan rennen, joggen, fietsen of zwemmen, maar vooral verplaatsen en de bloedstroom en vetverlies verhogen.

Sporten om buikvet te verbranden

Zoals hierboven genoemd zult u toch echter moeten gaan sporten, de hele dag niets uiten werkt niet op zichzelf. Sporten werkt ook niet op zichzelf, het moet gepaard gaan met een dieet. Echter u zou waarschijnlijk denken dat u Cardio moet gaan doen. Dit is niet het geval. De grootste reden dat u calorieën verliest door sporten is doordat sporten uw metabolisme versterkt. Cardio is het best om direct calorieën te verliezen maar daardoor verlies je sowieso weinig. De beste manier op vet te verliezen door te sporten is door veel spieren te kweken. Spieren hebben namelijk meer calorieën nodig dan vet, dit heeft als gevolg dat je metabolisme versterkt is als je veel spieren hebt. Gewichtheffen is daarom de beste oplossing voor een slanke lichaam.

man met en zonder buikvet

Dieet om buikvet te verminderen

Er is een goede hoeveelheid bewijs dat suggereert dat eiwit de sleutel is tot het verliezen van buikvet. Ten eerste geeft het het hormoon PYY vrij, wat helpt om een bericht naar je hersenen te sturen dat je vol zit. Een klodder eiwit in een maaltijd moet je helpen om te veel eten te vermijden.
Veel observationele studies bewijzen dat mensen met een hogere eiwitinname lagere niveaus van buikvet hebben. Het verhoogt ook je metabolisme, waardoor je meer kans hebt om spieren op te bouwen tijdens en na het sporten.
Probeer bij elke maaltijd een portie te krijgen: ontbijt, lunch en diner.

Het overslaan van het ontbijt moet een gemakkelijke manier zijn om af te vallen, maar tal van studies suggereren dat het eten van ontbijt daadwerkelijk helpt gewichtstoename te voorkomen. Een reden kan zijn dat je jezelf de hele dag door gelijkmatig van brandstof voorziet, voorkomt die gekke dagelijkse drang om alles in zicht te eten. Een andere reden kan zijn dat het eten van eiwit ’s ochtends je stofwisseling veroorzaakt, het mechanisme waardoor energie wordt verbrand en het gewicht verloren gaat. Het ontbijt hoeft geen sit-down-affaire te zijn: smeer een beetje pindakaas op toast en eet je boterham op tijdens je reis, of giet een handvol noten en ontbijtgranen in een ritssluiting zak voor een snack als je eenmaal op kantoor bent .

Vet wordt dus door iedereen anders opgeslagen, de enige oplossing is dus heel je lichaam dun maken i.p.v een plek in je lichaam. De metabolisme is vooral heel belangrijk, sport is daardoor onmisbaar. Sport moet gekoppeld gaan met een dieet. Als sport moet u gewichtheffen kiezen. Gewichtheffen zorgt er namelijk voor dat u de meeste spieren krijgt, dit bevordert de metabolisme. Je ontbijt overslaan is niet heel erg nuttig. Het zijn maar weinig calorieën en het zorgt ervoor dat u honger lijdt. Je kunt beter iets minder eten dan helemaal niets eten. Op deze wijze went je lichaam nog aan het feit dat je weinig te vreten hebt, deze wijze is dus het gezondst voor ons.